Kwetsbare jongeren aan de slag in De Gendarmerie

Op 29 juni 2018, over deze onderwerpen: OCMW, Sociale zaken

Sarah Smeyers
Kwetsbare jongeren uit de Bijzondere Jeugdzorg krijgen in De Gendarmerie een zinvolle tijdsbesteding. Ze zullen er werken in het tuin-team en ze zullen de zolderruimte ombouwen tot een gezellige cafetaria-ruimte. “Ze gaan de handen uit de mouwen steken”, zegt OCMW-voorzitter Sarah Smeyers (N-VA). “Zo kunnen ze eigen talenten ontdekken en ontwikkelen”.

De voormalige rijkswachtkazerne in de Denderstraat wordt omgebouwd tot “De Gendarmerie”: een broedplaats voor talent. Er stapt nu een nieuwe partner in het project van De Gendarmerie: Ter Muren vzw. Deze organisatie voor Bijzondere Jeugdzorg uit Erembodegem werkt met kwetsbare jongeren.

In De Gendarmerie krijgen deze kwetsbare jongeren een heel zinvolle tijdsbesteding. Ze versterken het tuin-team en krijgen de kans om de zolderruimte uit te bouwen tot een sfeervolle cafetaria-ruimte. “Ze zullen tuinier-ervaring opdoen in de moestuin, worden ingeschakeld in het onderhoud en kunnen de zolder transformeren”, zegt OCMW-voorzitter Sarah Smeyers. “Zo krijgen ze alle kansen om eigen talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen”.

Sarah en Ter Muren vzw delen eenzelfde overtuiging: elke jongere heeft talenten en interesses. De Gendarmerie wordt voor deze kwetsbare jongeren uit de Bijzondere Jeugdzorg een echte springplank.

info [at] degendarmerie.be
www.facebook.com/degendarmerie