GAS-boetes voor corona-overtreders

Op 1 september 2020, over deze onderwerpen: GAS-reglement, Veiligheid

Het overgrote deel van de Aalstenaars ging de afgelopen weken en maanden zeer verantwoordelijk om met het opvolgen van de richtlijnen in de strijd tegen corona. Af en toe waren er echter hardleerse verstaanders die zich onverantwoordelijk gedroegen, en zoals op voorhand werd aangekondigd zijn die mensen door de bevoegde diensten strikt opgevolgd en beboet.

1.069 coronaboetes

De cijfers:  er waren in totaal 1.472 'coronameldingen' bij onze politie. Daarvan werden 845 overtreders gevat die een minnelijke schikking kregen voorgesteld. Daarnaast kregen 224 personen een gas-boete. In totaal zijn er dus al 1.069 coronaboetes uitgeschreven.
Burgemeester Christoph D'Haese: "We hanteerden inderdaad een zeer strak handhavingspercentage. Niet omdat we dat fijn vinden, maar wel omdat de lat voor iedereen gelijk moet liggen en niet kan toegelaten worden dat sommigen er de kantjes aflopen en zo de gezondheid van anderen in gevaar brengen."