Anders bij ons?!

Op 28 mei 2021, over deze onderwerpen: Toerisme

Zonet riep Aalsters burgemeester Christoph D’Haese alle Aalstenaars op om deze zomer extra luid en trots te verkondigen hoe plezant het wel niet is in onze prachtige stad. Hij gaf hiermee het startschot van de zomercampagne van de stad. ‘Anders bij ons’ heet de campagne die van elke Aalstenaar een fiere ambassadeur wil maken. Op slag kregen ook de metershoge affiches van andere steden en regio’s in ons straatbeeld een Aalsterse ‘touch’.

Aalstenaars zijn best kritisch. Dat is op zich een positieve eigenschap, maar het maakt ook dat we niet altijd durven uitpakken met het moois dat onze stad te bieden heeft. Bovendien hebben we buiten onze geliefde stad al eens te maken met vooroordelen, gebaseerd op een vaag en verouderd beeld van Aalst.

Waarom ‘Anders bij ons’?

Om de troeven van onze stad tot ver buiten de stadsgrenzen kenbaar te maken, roepen we alle Aalstenaars op om deze zomer, nu ze terug kunnen afspreken met familie, vrienden of collega’s, dat vooral te doen in Aalst. “Wat als… elke Aalstenaar op de vragen ‘Waar gaan we eens iets eten?’, ‘Waar spreken we af voor onze wandeling?’, of ‘Waar gaan we eens shoppen?’, standaard het antwoord zou geven ‘Anders bij ons in Aalst?’? Dan is het doel van deze campagne bereikt,” legt schepen van Toerisme Caroline De Meerleer uit. “Bij ons ís het anders. En daar mogen we trots op zijn.”

Wa zeggen ze van Oilsjt?

De komende weken lanceert de stad een reeks video’s, geïnspireerd op het gekende carnavalsnummer ‘Wa zeggen ze van Oiljst’, waarin – met een serieuze kwinkslag – de vooroordelen over onze stad weerlegd worden. Want wat er van ons gezegd wordt, dat wordt vooral gezegd door wie Aalst nog niet kent.

‘Anders bij ons ‘de hele zomer lang

“Jamaar, wat doen we dan eens die vrienden en familieleden hier in Aalst zijn?”, horen we je denken. Ook daar hebben we aan gedacht! De stad biedt je deze zomer een gevuld programma aan activiteiten, allemaal te herkennen aan het ‘Anders bij ons’-jasje. Zo (her)ontdek je het ontspanningsaanbod van de stad én heb je voldoende gespreksstof voor een babbel met niet-Aalstenaars. “Aalst is gewoon de centrumstad die je moet ontdekken. Laat ons nu eens gewoon afspreken in Aalst”, besluit de burgemeester.