Aalst versterkt jeugdwelzijnsbeleid

Op 15 december 2021, over deze onderwerpen: Jeugd, Sociale zaken

Stad Aalst voegt bijkomende acties inzake jeugdwelzijn toe aan het lokaal sociaal beleidsplan. Vorige maand maakte schepen van Welzijn Sarah Smeyers met de opening van het OverKophuis bekend dat onze Stad stevig inzet op het mentaal welzijn van jongeren.

“Ons OverKophuis kreeg een tijdelijk onderdak op de Pupillensite tot eind 2024. Het is echter de bedoeling om het nadien te integreren in een nieuw jeugddienstverleningscentrum om hen nog beter te ondersteunen, doorverwijzen en informeren”, zegt Welzijnsschepen Smeyers.

Maar enkel een OverKophuis volstaat niet. Het actieplan biedt een antwoord op vele levensdomeinen van elke Aalsterse jongere. “Het is een bijzonder ambitieus plan dat tot stand kwam in samenspraak met de jeugdraad VONK, stads- en OCMW-diensten en het middenveld. Nieuwe acties zijn onder meer projectoproepen rond schoolopbouwwerk en jeugdopbouwwerk met een focus op opleiding en werk”, aldus Smeyers.