900.000 euro financiële steun voor De Gendarmerie

Op 3 juni 2019, over deze onderwerpen: Financiën, Gebiedsgerichte Werking, Sociale zaken

Matthias De Ridder
Schepen van Financiën Matthias De Ridder en schepen van Sociale Zaken Sarah Smeyers hebben Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Liesbeth Homans (N-VA) overtuigd om 900.000 euro te investeren in De Gendarmerie. “De voormalige Rijkswachtkazerne wordt een groene trekpleister en een motor voor sociale ontwikkeling”, zeggen Matthias en Sarah.

Onze stad ontwikkelt zich de laatste jaren aan een hoog tempo. Aalst wordt aantrekkelijker voor bewoners en voor bedrijven. Een van de vele nieuwe projecten is ‘De Gendarmerie’: de voormalige Rijkswachtkazerne in de Denderstraat, die van een leegstaande stadskanker wordt omgetoverd in een bruisende ontmoetingsplek.

“We kunnen alleen blijven investeren in stadsontwikkeling als we financiële middelen loskrijgen bij andere overheden”, zegt schepen van Financiën Matthias De Ridder. “Ik ben blij dat we erin geslaagd zijn om minister Homans te overtuigen van ons project. Bijna een miljoen euro komt goed van pas om deze oude site te transformeren in een nieuwe Aalsterse trekpleister.”