Sara Van Aken

Bestuurslid

Sara Van Aken werd in maart 1989 geboren en bracht haar schoolgaande jeugd door in Aalst, aan het Sint-Maarteninstituut. Hierna studeerde zij Politieke Wetenschappen aan de Universiteit Gent waar zij in 2012 afstudeerde als Master in de Internationale Politiek. Sara is getrouwd met Dries en woont in Moorsel.

Bestuurssecretaris/extern medewerker Vlaams parlement

Van januari 2013 tot augustus 2016 werkte Sara als bestuurssecretaris op het kabinet van schepen Karim Van Overmeire waar zij instond voor de opvolging van het Europese en internationale samenwerkingsbeleid van de stad Aalst.

Tegelijk droeg Sara als extern medewerker haar steentje bij in het Vlaams parlement waar zij de werkzaamheden binnen de Commissie Buitenlands Beleid op de voet volgde met een bijzondere aandacht voor het thema buitenlandse handel.

Raadgever Toerisme

Van september 2016 tot juli 2019 is Sara werkzaam geweest op het kabinet van Vlaams minister Ben Weyts als raadgever toerisme.

Persoonlijk medewerker Vlaams Parlement

Sinds augustus 2019 is Sara aan de slag als persoonlijk medewerker van Vlaams volksvertegenwoordiger Cathy Coudyser.

Bestuurslid N-VA Aalst

Sara is ook al enkele jaren actief binnen de Aalsterse N-VA afdeling. Als lid van de cel organisatie zette zij de afgelopen jaren mee haar schouders onder talrijke activiteiten die de partij jaarlijks organiseert.

Gemeenteraadslid Aalst

Bij de lokale verkiezingen in oktober 2018 kwam Sara op voor de Gemeenteraad vanaf de dertigste plaats. Dossiers die bijdragen tot een levendig doch leefbaar stadscentrum, meer toeristische bezoekers aan zowel het stadscentrum als de deelgemeenten, betere bereikbaarheid van de deelgemeenten en een veilige leefomgeving voor jong en oud volgde zij met speciale aandacht op.

Daar zij momenteel in verwachting is van haar tweede kindje, besloot zij in april 2020 om haar mandaat af te staan aan Pieter Cassiman.