Ontdek Beleef.TIJD op zaterdag 1 oktober

Op 28 september 2022, over deze onderwerpen: Senioren

Op zaterdag 1 oktober, de internationale dag van de ouderen, stelt de stad Aalst ‘Beleef.TIJD’ voor. Onder deze noemer geeft het retrobeleid, gericht op de Aalsterse 55-plussers, vorm aan de activiteiten voor deze doelgroep. “Het is tijd om te leven en te béleven… Eindelijk weer Beleef.TIJD! Daarom stellen we tijdens de zaterdagmarkt, tussen 9u en 13u, het activiteitenprogramma voor dat tijdens de retromaand zal worden aangeboden,” zegt retroschepen Caroline De Meerleer (N-VA).

‘Beleef.TIJD’ is een call-to-action voor de Aalsterse retrogeneratie. Met dit nieuwe slagwoord gaat het retroteam aan de slag om van november, omgedoopt tot retromaand, een belevingsvolle maand te maken voor de doelgroep die tot voor kort met de term ‘senioren’ werd aangeduid. “Om de activiteiten tijdens de retromaand november onder de aandacht te brengen, zal ons retroteam aanwezig zijn op de zaterdagmarkt van 1 oktober,” kondigt De Meerleer aan. “In samenwerking met de centrumleiders van de lokale dienstencentra zal info en duiding gegeven worden bij de geplande activiteiten.” Maar hun aanwezigheid op de markt is méér dan infoverstrekking.

“Het is de bedoeling om met deze actie mensen niet alleen te overtuigen om zich voor één of meerdere activiteiten in te schrijven, maar we hopen ook dat een aantal onder hen zich ook wil engageren om in de toekomst een rol te spelen in de uitrol van ons beleid”, aldus De Meerleer.

De blikvangers van de retromaand zijn het ontmoetingsmoment “Merci van Compagnie” op 4 november in het Onthaalcentrum, de Beweegdag op 25 november in Schotte en het concert van Stokman & Vos op 27 november in CC De Werf.

“Bij deze dus een warme oproep om ons een bezoekje te brengen op 1 oktober”, besluit De Meerleer. “Je kan ons vinden aan de ingang van het stadhuis op de Grote Markt. Voor wie toch niet kan aanwezig zijn, is alle info over de retromaand ook te lezen in ons nieuwe retromagazine, verkrijgbaar in het Administratief Centrum, het toeristisch infokantoor en bij de deelnemende apothekers”.