Renovatie pastorie Nieuwerkerken kan starten

Op 21 mei 2021, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening

Deze week keurde de gemeenteraad het bestek goed voor de renovatie en restauratie van de pastorie van Nieuwerkerken. Eerder werd al een concessieovereenkomst gesloten met vzw INTERNO om een passende invulling te geven aan het historisch waardevolle gebouw.

De pastorij is eigendom van de Stad Aalst, zowel de binnenzijde als de buitenzijde van het gebouwd zijn beschermd door Onroerend Erfgoed.

Schepen van Facility, Caroline Verdoodt reageert tevreden: Samen met architectenbureau Maarten Dobbelaere werd een restauratie- en renovatiedossier opgesteld. Met het goedgekeurde bestek wordt nu een aannemer gezocht die de werken kan uitvoeren. Tegen eind dit jaar zou de totale renovatie en restauratie van de pastorie aangevat worden. Nadien kan concessionaris INTERNO starten met de uitbating van hun multidisciplinair therapiecentrum. Het is de bedoeling dat de pastorie en de bijhorende tuin het verenigingsleven van Nieuwerkerken zullen versterken.”

De renovatie- en de restauratiewerken worden ten laste genomen door de Stad Aalst. De inrichtingswerken zijn ten laste van de vzw INTERNO.