Zeven transmigranten opgepakt in Hekkestraat

Op 27 september 2018, over deze onderwerpen: Veiligheid

Het Laatste Nieuws/Denderstreek,

In de Hekkestraat in Hofstade zijn woensdagochtend rond 11 uur zeven transmigranten opgepakt die in een vrachtwagen zaten afkomstig uit Nederland. Dit gebeurde met een vrachtwagen die halt hield aan Distri-Hout NV. De politie werd snel verwittigd en kon alle transmigranten oppakken.

Het is al de tweede keer op een week tijd dat er transmigranten opgepakt worden op Aalsters grondgebied. Het zou de chauffeur zelf geweest zijn die bij aankomst had opgemerkt dat er iets niet correct was. "Onze politiediensten waren snel op de hoogte, waardoor zij met een heel team adequaat konden ingrijpen en iedereen oppakken", aldus burgemeester Christoph D'haese. "Allemaal werden ze geïdentificeerd en opgesloten in het gesloten centrum van Steenokkerzeel", klinkt het.

De burgemeester had vorige week nog aangekondigd dat er strengere controles zouden plaatsvinden in de industriezones en de randparkings aan de E40, omdat het probleem zich zou verplaatsen nu de snelwegparkings zijn afgesloten. "Dit is nu ook nog maar eens gebleken. Wij zijn tevreden dat we de controles hebben opgevoerd en tijdig hebben kunnen ingrijpen", besluit D'haese. (KBD)