Vlotter en veiliger verkeer van Haring tot Colruyt

Op 1 april 2019, over deze onderwerpen: Fietsbeleid, Mobiliteit

Caroline De Meerleer
De Vlaamse Overheid en de Stad Aalst investeren samen 254.000 euro in onderzoek naar fietstunnels aan de rotondes van de Haring, het Burgemeestersplein en de Colruyt. “Het verkeer moet vlotter én veiliger op deze belangrijke verkeersader”, zegt Caroline De Meerleer, fractieleider van N-VA  in de gemeenteraad.

De Haring, het Burgemeestersplein en de Colruyt: het zijn 3 opeenvolgende verkeersknooppunten waar je vaak stil staat en waar je zeker als fietser extra kwetsbaar bent. De Vlaamse Overheid en de Stad gaan nu samen op zoek naar een oplossing. Fietstunnels zouden op deze kruispunten het verkeer vlotter en veiliger kunnen maken.

“De studie moet alle mogelijke oplossingen bekijken”, zegt N-VA-fractieleider Caroline De Meerleer. “Het verkeer moet vlotter en veiliger worden, want door onze snelle stadsontwikkeling kan het op deze verkeersader nog drukker worden. Als we dit goed aanpakken, zijn er misschien ook recreatieve en toeristische winsten te boeken.”