Toekomst voor onze kleinkinderen

Op 7 juni 2024, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening

Vorige maand werd gestart met de opmaak van een Ruimtelijk Beleidsplan Aalst. “De opmaak van een gemeentelijk ruimtelijk beleidsplanningsproces is een opportuniteit om in te spelen op actuele ruimtelijke vraagstukken waarop het gemeentelijk ruimtelijk structuurplan (dateert van 2003) geen antwoord (meer) biedt.

De bevolkingsgroei is een factor waar we als partij heel veel aandacht moeten aan besteden. Met hoeveel willen we zijn is de cruciale vraag. In ieder geval moeten we migratie inperken”, aldus schepen van Ruimtelijke Ordening Maarten Blommaert. “Belangrijk is dat we niet achter de feiten aanlopen. Er moeten voldoende woningen zijn maar ook dat moeten we dat koppelen aan de nood aan maatschappelijke functies zoals onderwijs, kinderopvang, ... De opdracht is om een toekomst te voorzien voor onze kinderen en kleinkinderen. Met een duidelijk plan geven we aan waar er kan ontwikkeld worden en waar we de open ruimte vrijwaren. “