Strijd tegen drugs fiks opgevoerd

Op 25 april 2017, over deze onderwerpen: Drugsbeleid, Politie, Veiligheid

Christoph D'Haese
Burgemeester Christoph D’Haese heeft de strijd tegen drugs fiks opgevoerd. In 2016 hebben de politiediensten dubbel zoveel gecontroleerd op drugs. Er werden ook 8 grote razzia’s gehouden in danscafés en discotheken. Met resultaat: er werden een kwart meer drugsfeiten vastgesteld. “Iedereen moet het weten: in Aalst is er nultolerantie voor drugs”, zegt Christoph. Het jaarverslag van de Lokale Politie in Aalst spreekt boekdelen: de strijd tegen drugs is fiks opgevoerd in onze stad. Dubbel zoveel controles en een kwart meer vaststellingen. “Onze inspanningen werpen vruchten af”, zegt burgmeester Christoph D’Haese, die aan het hoofd van de politie staat. “We blijven deze strijd voeren. Aalst moet een drugsvrije stad worden”. In 2015 werden er nog 473 druggerelateerde feiten vastgesteld, in 2016 steeg dat aantal naar 587. “Het is niet zo dat er spectaculair meer drugsgebruikers zijn: we gaan gewoon meer op jacht naar drugscriminelen”, verklaar Christoph. “We kijken niets meer door de vingers: er heerst nultolerantie. Inclusief razzia’s – die zijn niet populair, maar wel nodig en nuttig”. De politie heeft echter niet alleen zwaar op drugscriminaliteit ingezet, maar ook op algemene misdrijven. Het algemene aantal PV’s is met 10% gestegen. Per dag werden gemiddeld 50 interventies uitgevoerd. En ook in 2017 zal de politie keihard blijven werken voor de Aalstenaars.