Strijd tegen corona: de eindfase

Op 31 mei 2021, over deze onderwerpen: Veiligheid

Maandenlang kregen we slecht nieuws over stijgende ziektecijfers en halfslachtige maatregelen, maar nu zijn er eindelijk hoopvolle berichten van het coronafront. De vaccinatieronde loopt op volle toeren en de eindfase lijkt ingezet.

"Tijdens de laatste week van mei bleek uit de cijferupdate van Denderdal dat het hard gaat met het aantal vaccinaties", zegt burgemeester Christoph D'Haese. "Tot 22 mei kregen in totaal al 64.314 mensen minstens 1 vaccin en dat aantal zal in de loop van juni nog fors toenemen."

Burgemeester D'Haese: "Op basis van de huidige planning zullen we de eerste helft van juli dicht tegen 100% vaccinatie voor alle 18-plussers zitten. Bij de 65-plussers was eind mei nagenoeg iedereen gevaccineerd. Ik wil graag nog eens herhalen dat iedereen bijzonder lovend is over de werking van vaccinatiecentrum Denderdal - een dikke pluim voor alle medewerkers daar. De strijd tegen het coronavirus gaat komende weken een eindfase in. Vrijheid en normaliteit loeren eindelijk om de hoek."