Stadsbestuur gaat 1 jaar Cinema goed evalueren

Op 4 november 2015, over deze onderwerpen: Jeugd

Na 1 jaar fuifzaal Cinema aan de Hopmarkt is het tijd voor een grondige evaluatie. N-VA heeft de evaluatie op de agenda gezet in de gemeenteraadscommssie Jeugd. Raadslid David Coppens (N-VA): “Er zit heel wat belastingsgeld in dit project. Het is dan ook de logica zelve dat we het dossier goed opvolgen”.

De verwachtingen voor zaal Cinema waren hooggespannen: de oude Hopzaal moest een echte jeugdzaal worden, waar jongeren terecht kunnen voor de organisatie van al hun activiteiten. Op aandringen van N-VA werd er een stuurgroep opgericht om het beheer van de zaal goed op te volgen. “De zaal aan de Hopmarkt moet ten dienste staan van de jeugd en het Aalsterse verenigingsleven”, vindt David.

N-VA wil een gezond evenwicht tussen eigen programmatie en externe evenementen in zaal Cinema. De uitbater, vzw Dallas, mag in de toekomst nog meer ruimte bieden aan externen, die ook alle kansen moeten krijgen om ‘hun ding’ te doen in en met de zaal. “De zaal komt in de eerste plaats toe aan de jeugd”, zegt David.

In de toekomst zal de zaal groter en toegankelijker ingericht worden. De zaal wordt nog meer een visitekaartje voor de hele stad. David: “De toekomstplannen zijn veelbelovend. Goed nieuws voor de Hopmarkt en de Aalsterse jeugd”.