Pendelen tussen Grote Markt en Wetstraat

Op 5 mei 2020, over deze onderwerpen: Veiligheid

De afgelopen weken en maanden stond Christoph D'Haese waar men dat van een burgemeester in crisistijden kan verwachten: tussen de Aalstenaars.

In de strijd tegen het coronavirus was het alle medische en logistieke hens aan dek en tezamen met zeer vele anderen in onze charmante stad 'smeet' onze burgemeester zich ten volle. Vanuit het NAC werd er regelmatig heen en weer gependeld naar de Brusselse Wetstraat; met actuele vragen aan ministers De Crem en De Block stond Christoph ook in het parlement zijn mannetje. Over de rellen in Anderlecht en de dubbelhartige houding van CD&V. En over de veel laksere houding van Franstalige rechters inzake toepassing van de asielwet in dit land: negen (9!) keer sneller dan hun Vlaamse collega's kennen Franstalige rechters het statuut van vluchteling toe. Uit het antwoord dat Maggie De Block aan Christoph D'Haese gaf, bleek echter niet meteen dat deze regering met deze kaduke toestanden komaf zal maken. Wordt alleszins vervolgd. Vanuit Aalst blijven we alleszins ook federaal op de juiste nagels kloppen.