Osbroek krijgt upgrade

Op 23 december 2021, over deze onderwerpen: Sport

Sportcentrum Osbroek krijgt binnenkort een heuse make-over. Verschillende terreinen worden voorzien van kunstgras, er komt een hockey waterveld, de skate infrastructuur breidt uit met een plek voor jongere kinderen en er komen freerunning toestellen.

Op het buitensportcentrum Osbroek zijn er nu al een atletiekpiste, twee voetbalvelden (waaronder 1 kunstgrasveld), 3 beachvolleybalterreinen, een omnisportveld, 2 krachtbalvelden, 2 basketbalterreinen, 4 petanquevelden en een betonnen skatebowl aanwezig. Sinds het voorjaar 2021 werden er bijkomend drie rolstoeltoegankelijke padelterreinen gecreëerd, naast de bestaande tennisterreinen, waardoor het aanbod slagsporten op de site al werd uitgebreid.

“Mede dankzij de steun van Vlaams minister van Sport Ben Weyts via een subsidie van 310.000 euro, krijgt Sportcentrum Osbroek een heuse upgrade”, aldus schepen van Sport Matthias De Ridder. Het huidige kunstgrasveld wordt omgebouwd tot een hockey-waterveld, het natuurgrasveld wordt een kunstgrasveld voetbal en ook de 2 krachtbalvelden worden voorzien van kunstgras. Aanvullend breidt de skate-infrastructuur uit voor jongere kinderen en komen er freerunning toestellen.

"Met deze opwaardering in onze buitensportaccomodatie, mogen we gerust stellen dat we na een heuse inhaalbeweging te hebben gedaan de afgelopen jaren - met onze top binnensportaccomodatie Schotte en het spiksplinternieuwe zwemparadijs Aquatopia - nu een voorsprong nemen en Aalst definitief als sportstad op de kaart zetten. Ik ben fier op het volledige team Sport om de Vlaamse overheid opnieuw te overtuigen om ons hierbij te steunen,” besluit  Matthias.