Open ruimte in Erembodegem krijgt meer zekerheid

Op 27 oktober 2022, over deze onderwerpen: Gebiedsgerichte Werking, Ruimtelijke ordening

In 2023 zal de procedure starten voor de opmaak van het ruimtelijk uitvoeringsplan “RUP Leefbaar Erembodegem”, waarbij de open ruimte in deelgemeente Erembodegem zal vastgeklikt worden. Zo geeft onze schepen van Omgeving, Maarten Blommaert, verder uitvoering aan de beloofde bescherming van de vele open buurtvelden in onze grootste deelgemeente.

De schepen verduidelijkte tijdens de afgelopen gemeenteraad dat met het goedgekeurde masterplan er reeds een aantal buurtvelden “bevroren” werden. Deze gebieden kunnen momenteel niet ontwikkeld worden.  “We zijn intern het masterplan aan het verfijnen, bepaalde percelen zullen nog ontwikkelbaar zijn, maar andere percelen zullen worden vastgeklikt als open ruimte. Om dit juridisch te verankeren zal in het voorjaar van 2023 de procedure voor de opmaak van RUP Leefbaar Erembodegem gestart worden”, bevestigt schepen Blommaert.

Hij kondigde terloops ook aan dat de langverwachte opening en realisatie van de pastorietuin zal gepaard gaan met een lentedrink in het voorjaar van 2023. “ We openen de pastorietuin pas als de bomen en planten volop in bloei komen en de tuin uit zijn winterslaap ontwaakt”, aldus de schepen.