Nieuwerkerken krijgt een groener kerkplein

Op 29 april 2019, over deze onderwerpen: Openbare werken

Gemeenteraadslid Pieter Cassiman heeft tijdens de gemeenteraad gepleit voor een groener plein aan de Onze-Lieve-Vrouw-Hemelvaartskerk in Nieuwerkerken. Met succes, want de bevoegde schepen heeft nu toegezegd om nog voor de zomer met concrete voorstellen te komen.  “Nieuwerkerken krijgt een groener kerkplein”, zegt Pieter tevreden.

De zuidzijde van het kerkplein in Nieuwerkerken oogt al lang grijs. Bij de grote heraanleg van de kerkomgeving kreeg de zuidzijde van het plein een spiegelvijver, die omwille van de naburige school erg ondiep gehouden werd. Op dit ogenblik staat er al lange tijd geen water meer in de vijver, waardoor de zuidzijde van het kerkplein een betonnen vlakte lijkt.

Gemeenteraadslid Pieter Cassiman pleitte tijdens de gemeenteraad voor een vergroening van het kerkplein. Hij herinnerde de bevoegde schepen van Stadsontwikkeling aan de groene ambities van het bestuursakkoord. Cassiman vond gehoor bij de schepen, die in zijn antwoord beloofde om tegen juni met concrete voorstellen te komen.

“De spiegelvijver met werkende fontein blijft behouden, maar er komt nu ook aan de zuidzijde van het plein meer groen”, zegt Cassiman. “Zo krijgt Nieuwerkerken een groener kerkplein, dat meer één geheel zal vormen. Het was een beetje een doorn in het oog, maar het wordt een echte groene blikvanger.”