U bent hier
Nieuw Mobiliteitsplan houdt Aalst leefbaar
Er is een nieuw Mobiliteitsplan om onze groeiende stad leefbaar te houden. Er komt meer ruimte voor de fiets, maar we verbannen de auto niet uit de stad. “We zorgen voor een gezonde mix”, zegt gemeenteraadslid Caroline De Meerleer (N-VA).
Onze stad groeit en bloeit! De bevolking van Aalst neemt toe en dat brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Meer mensen betekent bijvoorbeeld ook meer verkeer. Het stadsbestuur heeft nu een nieuw Mobiliteitsplan klaar. Raadslid Caroline: “We willen de stad leefbaar houden voor iedereen”.
Het centrum wordt verkeersluw, maar de auto wordt niet helemaal verbannen. “Sommige steden voeren een echt anti-autobeleid, maar die keuze maken we in Aalst niet”, zegt Caroline. “We zijn realistisch: sommige mensen hebben de auto gewoon nodig. Denk maar aan senioren, die minder goed te been zijn. Maar ook ouders die op weg naar hun werk hun kinderen moeten afzetten aan school. En natuurlijk vergeten we de horeca-uitbaters en de handelaars in onze stad niet”.
Aalst zet in op een goede mix van openbaar vervoer, zachte weggebruikers én de auto. Zo kan iedereen zich blijven bewegen in en naar onze stad. We steken wel een tandje bij voor de fiets. Veilige fietsverbindingen, maar ook veilige fietsstallingen en publieke fietspompen moeten de keuze voor de fiets makkelijker en verleidelijker maken.
Een aantal projecten die momenteel worden uitgevoerd, zullen positief zijn voor de doorstroming in onze stad. Denk maar aan de ondertunneling Siesegem-Boudewijnlaan, de nieuwe Tragelweg, de betere ontsluiting van Erembodegem-centrum en het nieuwe parkeerbeleid. We zullen de effecten ervan opvolgen en meenemen bij de uitrol van het mobiliteitsplan. Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Onze stad groeit en bloeit! De bevolking van Aalst neemt toe en dat brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Meer mensen betekent bijvoorbeeld ook meer verkeer. Het stadsbestuur heeft nu een nieuw Mobiliteitsplan klaar. Raadslid Caroline: “We willen de stad leefbaar houden voor iedereen”.
Het centrum wordt verkeersluw, maar de auto wordt niet helemaal verbannen. “Sommige steden voeren een echt anti-autobeleid, maar die keuze maken we in Aalst niet”, zegt Caroline. “We zijn realistisch: sommige mensen hebben de auto gewoon nodig. Denk maar aan senioren, die minder goed te been zijn. Maar ook ouders die op weg naar hun werk hun kinderen moeten afzetten aan school. En natuurlijk vergeten we de horeca-uitbaters en de handelaars in onze stad niet”.
Aalst zet in op een goede mix van openbaar vervoer, zachte weggebruikers én de auto. Zo kan iedereen zich blijven bewegen in en naar onze stad. We steken wel een tandje bij voor de fiets. Veilige fietsverbindingen, maar ook veilige fietsstallingen en publieke fietspompen moeten de keuze voor de fiets makkelijker en verleidelijker maken.
Een aantal projecten die momenteel worden uitgevoerd, zullen positief zijn voor de doorstroming in onze stad. Denk maar aan de ondertunneling Siesegem-Boudewijnlaan, de nieuwe Tragelweg, de betere ontsluiting van Erembodegem-centrum en het nieuwe parkeerbeleid. We zullen de effecten ervan opvolgen en meenemen bij de uitrol van het mobiliteitsplan. Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Hoe waardevol vond je dit artikel?
Geef hier je persoonlijke score in