Meer camperplaatsen op termijn

Op 8 juni 2020, over deze onderwerpen: Toerisme

Campervakanties zitten in de lift.

“Helaas zijn de twee camperplaatsen aan het zwembad tijdens de zomer van 2020 wegens de bouwwerken niet bruikbaar”,  verklaart schepen Mia De Brouwer. Maar er is ook goed nieuws. In het meerjarenplan werd budget voorzien voor de aanleg van twee camperplaatsen op het terrein Schotte. Camperplaatsen zijn tijdelijke parkeerplaatsen voor mobilhomes waar water en elektriciteit kan worden genomen en afvalwater kan worden geloosd.

“Voor kampeerautotoeristen zijn natuur en recreatie belangrijke motieven bij de keuze van hun bestemming. Ze houden van fietsen en wandelen. Net daarom is de site Schotte een aantrekkelijke locatie”, weet N-VA-fractievoorzitter Caroline De Meerleer, die vanuit haar functie binnen het Directiecomité en de Raad van Bestuur van het SportAG dit dossier heeft opgevolgd. Met deze goedgekeurde overheidsopdracht wordt de heraanleg van de plaatsen aan het zwembad en de aanleg van de plaatsen op Schotte aanbesteed. “De vraag wordt steeds groter. De investering in een extra aanbod aan camperplaatsen creëert een toeristische troef voor onze stad.”

“Tegenover de situatie van vorig jaar verdubbelen we dus in 2021 het aantal plaatsen”, vult Mia aan. “Mobilhomeplaatsen zijn trouwens per definitie plaatsen die voor een zeer korte tijd worden gebruikt en kennen dus een hoge rotatie.”