Kunstgrasveld Beukenhof vernieuwd

Op 22 september 2023, over deze onderwerpen: Sport

Wie wil korfballen of voetballen in Aalst, kan dat vanaf nu op het vernieuwde kunstgrasterrein aan Sportcentrum Beukenhof. “De Aalsterse sportclubs kunnen hier weer naar hartenlust én kwalitatief trainen in openlucht.”

“Het vorige kunstgrasveld was na tien jaar aan vervanging toe”, zegt schepen van Sport Matthias De Ridder. “Wat deze renovatie zo bijzonder maakt, is onze inspanning om degelijke materialen uit het verleden te behouden. Het volledige terrein kreeg nieuwe kunstmatten, maar de dempende onderlaag van het oude veld werd behouden. Na verschillende tests bleek die nog perfect bruikbaar.” Het nieuwe veld werd gerealiseerd met een kurkinvulling, een natuurlijk product dat de duurzaamheid verhoogt. “In de toekomst willen we ook nog investeren in duurzame verlichting door de halogeenlampen te vervangen door ledverlichting”.

“Met de aanleg van de nieuwe terreinen willen we korfbal in Aalst alle kansen geven. Het is een sport in volle ontwikkeling en bovendien één van de weinige gemengde teamsporten. Met AGO Aalst hebben we een gemotiveerde en beloftevolle club in deze discipline. Maar ook G-sporters kunnen hier naar hartenlust trainen, want ook De Caspers hebben hier hun vaste trainingsbasis in openlucht.” Naast AGO en De Caspers zijn er ook vier voetbalclubs actief op het nieuwe terrein.

Deze renovatie is onderdeel van het sportinfrastructuurplan ‘20-’25, gericht op het versterken van bestaande sportfaciliteiten in Aalst. “Naast prominente projecten zoals Aquatopia en de totaalrenovatie van De Voorstad, ben ik verheugd om sportterrein Beukenhof aan deze indrukwekkende lijst toe te voegen,” besluit De Ridder.