Koud water en kapotte voetsproeiers: problemen in zwembad opgelost

Op 14 februari 2019, over deze onderwerpen: Sport

Slecht werkende douches, koud zwembadwater en kapotte voet­ sproeiers : de klachten over het stedelijk zwembad stapelden zich de jongste tijd op. Gemeen­ teraadslid Johan De Veylder

(N-VA) vond het welletjes en vroeg dringend een oplossing aan het autonoom gemeentebedrijf Sport (SportAG). "Oudere zwem­ mers moesten vroegtijdig het zwembad verlaten", zegt De Veylder. 'W aar om worden klan­ ten in het ongewisse gelaten als er problemen zijn?"

Hannah Verdoodt van de sport­ dienst Aalst Sport zegt dat de problemen intussen opgelost zijn. "Na de eerste meldingen stuurden we beheersfirma Cofely meerdere keren ter plekke. Een technisch probleem was de oor­ zaak van het te koude zwemwa ­ ter. Bij minder dan 27,5 graden zal het kassapersoneel dat altijd aangeven zodat de zwemmers op de hoogte zijn", aldus Verdoodt. "Ook het technisch probleem met de voetsproeiers is opge­ lost."

In de aanvoer van het reinigings­ product voor het zwemwater vond de firma nog een probleem waardoor het water troebeler was. "Ze konden dat ook oplos­ sen", klinkt het. 'W e beseffen dat de installaties aan het veroude­ ren zijn en dat we momenteel be­ perkt zijn in het aanbod in ons zwembad ", zegt Verdoodt nog. 'W e kijken daarom met onze zwemmers uit naar het nieuwe bad".

(lds)