Klimmen en klauteren op Schotte !

Op 5 december 2016, over deze onderwerpen: Cultuur, Erfgoed, Jeugd, Sport

Eén van de oude fabriekstorens van Schotte krijgt een nieuw leven als klimtoren in het outdoor-avonturenpark van het nieuwe sportcomplex. “Ons erfgoed kan zo een mooie nieuwe invulling krjgen”, zegt schepen van Erfgoed Karim Van Overmeire. “De jeugd zal zo zeker in contact blijven komen met ons erfgoed. Ons verleden blijft tastbaar aanwezig, en da’s mooi”..

Het nieuwe sportcomplex Schotte is open! Aalst kan trots zijn op één van de grootste sportcentra in Vlaanderen. Eén van de blikvangers en troeven wordt de fabriekstoren waarop geklommen zal kunnen worden. De klimtoren wordt een onderdeel van een volledig outdoor avonturenparcours waar jong en oud zich kan uitleven.

Er zijn nog maar enkele fabrieksschoorstenen bewaard uit ons rijke industriële verleden. Het stadsbestuur heeft er bewust voor gekozen om de schoorstenen van Schotte te vrijwaren bij de bouw van het nieuwe sportcomplex. . Aan de schouw wordt een vier meter hoog platform bevestigd van 19 op 12 meter. Vanop dit balkon zal twintig meter in de hoogte geklauterd kunnen worden.