Kids-ID in een nieuw jasje

Op 27 mei 2021, over deze onderwerpen: Bevolking

Sinds kort zit de kids-ID in een nieuw jasje. Hierdoor kreeg de kaart én een langere levensduur én meer veiligheidselementen. Binnenkort zal de eerste kids-ID 2.0 ook in Aalst worden uitgereikt, kondigt schepen van Bevolking Caroline De Meerleer aan.

De vakantie wenkt en nu de coronacijfers steeds meer de goeie kant uitgaan, dromen sommigen onder ons weer van reizen naar het buitenland. Maar vergeet de kids-ID niet tijdig aan te vragen, roept Caroline op. “In het verleden werd al eens vergeten dat kinderen onder de 12 jaar die op vakantie gaan, ook moeten beschikken over een kids-ID. En dan komen er behoorlijk wat extra kosten bij omwille van de spoedprocedure.”

De nieuwe kaart heeft een andere kleur en is, net als de elektronische identiteitskaart, gemaakt van polycarbonaat. “Met de vernieuwing van deze kids-ID wordt het reisdocument universeler en moeilijker om te vervalsen. Bestaande kaarten blijven wel nog geldig tot het einde van de op de kaart vermelde geldigheidsperiode”, geeft Caroline nog mee.