Hopen op carnaval

Op 10 december 2021, over deze onderwerpen: Carnaval

Aalstenaars kijken reikhalzend uit naar carnaval, het driedaagse volksfeest dat onze stad jaarlijks drie dagen in de ban houdt.

Dat Aalst Carnaval vorig jaar niet kon doorgaan omwille van de wereldwijde coronapandemie, was voor de carnavalisten een bittere pil om te slikken. Tijdens de voorbije gemeenteraad kwamen er van de raadsleden begrijpelijke vragen over de komende editie van carnaval. Zal deze ditmaal kunnen doorgaan en in welke omstandigheden? Burgemeester Christoph D'Haese, zelf carnavalist in hart en nieren: "Ik wil niet gaan voor een gemakkelijke oplossing met grote impact, namelijk het nu reeds afgelasten van het Aalsters volksfeest. Covid houdt ons dezer dagen helaas opnieuw in de ban, maar de ik hoop op beterschap."

In nauw overleg met de lokale Veiligheidscel wordt er gemonitord en finaal beslist in functie van de omstandigheden. Conclusie: tegen eind dit jaar volgt er definitieve duidelijkheid, zodat carnavalisten weten waar ze aan toe zijn.