Gloednieuwe Geraardsbergsesteenweg in Terjoden

Op 20 september 2016, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening

De Geraardsbergsesteenweg (N460) in Terjoden (Erembodegem) staat voor een transformatie. Het stadsbestuur en het Vlaams Gewest slaan de handen in elkaar om de drukke verkeersas heraan te leggen. “We gaan de steenweg veiliger maken”, zegt schepen Caroline Verdoodt.

Schepen Caroline ijvert al lang voor een heraanleg van de Geraardsbergsesteenweg. Het wegdek tussen de Albatros en de spoorweg is enorm verouderd. “De steenweg is niet veilig genoeg voor fietsers én er zijn niet genoeg parkeerplaatsen”, zegt Caroline. “We gaan de steenweg opnieuw aanleggen, zodat er meer veiligheid en meer parkeergelegenheid komt”.

Concreet wordt er in samenwerking met het Vlaams Gewest een studieopdracht uitgeschreven om de hele heraanleg voor te bereiden. Er worden meteen ook plannen gemaakt voor een heraanleg van de Dreefstraat, een meer veilige school- en kerkomgeving en een nieuwe Dries. De werken moeten starten in de loop van 2019.