Feestelijke opening Aquatopia

Op 19 oktober 2021, over deze onderwerpen: Sport

Dinsdag 19 oktober is het sportgedeelte van Aquatopia feestelijk geopend in aanwezigheid van Vlaams minister van Sport Ben Weyts, burgemeester Christoph D’Haese  en schepen van Sport Matthias De Ridder. Sinds 4 oktober is het zwembad officieel in gebruik door clubs en scholen en sinds vrijdag 29 oktober ook door het grote publiek.

Met het Raymond-bad (50-meterbad), het Ilse-bad (25-35 meterbad) met beweegbare bodems, een triatlonlokaal, duiktorens van 1, 3 en 5m hoogte en een drenkelingendetectiesysteem is Aquatopia dé nieuwste sportparel in het Aalsterse sportpatrimonium.

“Dankzij haar variëteit aan voorzieningen kunnen we Aquatopia één van de meest veelzijdige sportbaden van Vlaanderen noemen. Volgend jaar voegen we hier een uitgebreid pleziergedeelte aan toe. Een groot kinderparadijs met meer dan 200 meter aan glijbanen zal van Aquatopia een trekpleister maken voor jong en oud, sportief en recreatief”, aldus schepen van Sport Matthias De Ridder.

Aquatopia kreeg tijdens de officiële opening - naast de andere belangrijke stadsgebouwen - een mooie plaats in het Gulden Boek van de stad.