D’Haese oppermachtig, meerderheid kan blijven

Op 14 december 2017

Morgenvroeg zit het laatste nummer van 2017 van het stadsmagazine Goeiedag in de brievenbus. De redactie liet een peiling uitvoeren in Aalst. Die geeft aan dat er drie partijen nodig zijn om vanaf 2018 de stad te besturen. De lagere scores van de partijen geeft ook aan dat dit quasi niet kan zonder N-VA en burgemeester D’Haese. Opvallend zijn de persoonlijke scores van Ilse Uyttersprot en Ann Van de Steen terwijl Open VLD als oppositiepartij in het zog zit van CD&V en zich hierdoor opwerpt als mogelijke derde coalitiepartner. Vraag is hoe D’Haese staat tegenover een samenwerking met zijn vroegere familie.  Het komende jaar kan de huidige meerderheid echter nog uitpakken met projecten waar de Aalstenaar fier zal op zijn en dat kan de stemming nog beïnvloeden : de ergernis naar mobiliteit zal verminderen met de opening van de tunnel en het project Utopia, een unieke bibliotheek en academie, wordt realiteit.  Dat wordt een sterke eindspurt van  N-VA/CD&V en SD&P, maar onderschat de ambitie van het blauwe bastion niet om deze stad te besturen.  Zondag 14 oktober weten we het.
Goeiedag magazine wordt in Groot-Aalst bedeeld via de postbode. Het onderscheidt zich van andere publicaties door de ruime redactionele aandacht voor Aalst.