Denderdal blijft open voor derde prik

Op 4 oktober 2021, over deze onderwerpen: Veiligheid

In de strijd tegen het coronavirus zullen binnenkort alle 65-plussers een derde coronaprik toegediend krijgen. Om dit praktisch op een vlotte manier te kunnen blijven organiseren, zal Vaccinatiecentrum Denderdal Aalst tot minstens half december openblijven.

"In het vaccinatiecentrum werden de voorbije maanden maar liefst 233.000 vaccinaties toegediend", zo licht Christoph D'Haese toe. "Alle 85-plussers van Aalst, Denderleeuw, Erpe-Mere, Haaltert en Lede kregen al een uitnodiging voor de derde prik in de bus. Het gaat in totaal over zo'n 3.000 mensen. De 65-plussers zullen hun uitnodiging in twee golven krijgen: voor wie een vaccin van Astra Zeneca of Johnson & Johnson kreeg is dat vier maanden na de laatste prik. Voor Pfizer en Moderna is dat zes maanden na de laatste inenting." In Vaccinatiecentrum Denderdal zal als derde prik enkel Pfizer worden toegediend.

Burgemeester D'Haese maakt zich sterk dat de 'derde ronde' even vlot zal verlopen als de twee vorige. "Wij willen absoluut dezelfde service aanbieden als tot nu het geval was. Iedereen heeft de voorbije maanden zijn beste beentje voorgezet, organisatorisch verliep alles uitstekend. Ik wil alle betrokkenen daarvoor graag nog eens expliciet bedanken: het is mede dankzij hen dat we onze vrijheid herwonnen hebben."