De baden in Aquatopia lopen vol

Op 8 juli 2021, over deze onderwerpen: Sport

De aannemer is enkele dagen geleden gestart met het vullen van de baden van Aquatopia.  In totaal gaat het om 3,5 miljoen liter water.

“Veel mensen denken dat het zwembad klaar is wanneer het water erin zit. Dat is helaas niet zo. Er komt nog een heel procedé bij kijken: chemicaliën toevoegen, water opwarmen, filters spoelen … Dit gaat natuurlijk niet op een week tijd. Om die reden worden de baden vandaag al gevuld”, aldus Matthias De Ridder, schepen van Sport.

Niet alleen de baden worden gevuld, ook de buffers worden voorzien van de nodige liters water. Deze zijn nodig om het afroomwater in op te vangen.

Naast het traditionele vijftigmeter-sportbad biedt fase 1 van het nieuwe zwembadcomplex een vijfentwintigmeterbad met beweegbare bodem. “De opening van het nieuwe zwembadcomplex is in twee delen gefaseerd: 4 oktober opent het zwembadcomplex haar deuren voor clubs en scholen, het brede publiek kan vanaf 29 oktober een duik nemen in het gloednieuwe bad. Stip 23 en/of 24 oktober alvast aan in je agenda, en kom alvast een kijkje nemen naar dit indrukwekkend zwembadcomplex tijdens deze opendeurdagen. En wees gerust, waar fase 1 vooral focust op een degelijke infrastructuur voor de sportieve zwemmer, zal fase 2 (opening 2022) vooral inspelen op de noden van vele jonge gezinnen: een uitgebreid fungedeelte met glijbanen en peuterbadjes”, laat Matthias nog weten.