Buurten gaan weer bruisen

Op 29 mei 2018, over deze onderwerpen: Gebiedsgerichte Werking, Ruimtelijke ordening

Caroline Verdoodt

Schepen van Gebiedsgerichte Werking Caroline Verdoodt heeft 20 feestpakketten verdeeld onder de buurtcomités die deelnamen aan de ‘Dag van de Buren’. “Dankzij dit soort initiatieven krijgen buren opnieuw contact met elkaar”, zegt schepen Caroline.

De buurten van Aalst worden de laatste jaren in ere hersteld. De wijken worden vernieuwd én de bewoners krijgen inspraak, via verschillende participatietrajecten. Schepen van Gebiedsgerichte Werking Caroline Verdoodt wil dat de wijken in onze stad weer gaan bruisen. Daarom ondersteunt ze met veel enthousiasme (en met veel feestpakketten) de Dag van de Buren.

“Stoelen worden aan de voordeur gezet, buren maken een praatje met elkaar en iedereen beleeft een gezellige avond in de eigen wijk”, beschrijft Caroline. “Het stadsbestuur van Aalst geeft graag steun aan buren die de handen in elkaar slaan om samen iets moois op poten te zetten. We ondersteunen buurtcomités of soms zelfs individuele bewoners die iets proberen op te starten”.