BeleefTIJD

Op 10 november 2023, over deze onderwerpen: Senioren

Opnieuw Beleef.TIJD in november

In de derde week van november vindt traditioneel de Vlaamse ‘Ouderenweek’ plaats. Vrij vertaald naar Aalsters beleid betekent dat heel wat Beleef.TIJD voor de Aalsterse 55-plussers in de maand november. Retroschepen Caroline De Meerleer (N-VA) stelt het programma graag kort voor. “Ook al heeft de herfst heel wat regen en donkere dagen in petto, het is belangrijk om buiten te komen. Elkaar ontmoeten, blijven bewegen en intens beleven, tijdens deze Beleef.TIJD kan het allemaal.”

Op dinsdag 14 november om 14u is er de filmnamiddag in bioscoop Feestpaleis. Met een avant-première van “The Miracle Club” krijgen de deelnemers een primeur, want de officiële filmrelease vindt pas een dag later plaats. De film speelt zich af in het Dublin van 1968 en gaat over de droom van een huisvrouw om de wijde wereld in de trekken, weg van de dagelijkse sleur. En dan wint ze een pelgrimstocht naar Lourdes… De toegangsprijs bedraagt 8 EUR en tickets kunnen worden aangekocht aan de kassa van cinema Feestpaleis of online (www.cine.aalst.be).

Op vrijdag 17 november vanaf 9u30 start de retrobeweegdag op de site Schotte. De dag bestaat uit initiaties van vier verschillende sporten: dans, schermen, atletiek en pickleball. De deelnameprijs zonder lunch, inclusief drankje, is 10 EUR. Wie ’s middags graag geniet van een lekkere spaghetti, betaalt voor de ganse dag, inclusief maaltijd, 25 EUR. Inschrijven kan via retro [at] aalst.be of aan de UiTbalie in het administratief centrum.

Op dinsdag 21 november om 14u vindt de laatste dansnamiddag van het jaar plaats in het Onthaalcomplex. DJ Mario zorgt voor de ambiance. Inschrijving is niet nodig en de toegang is gratis.

Op donderdag 23 november om 19u gaat een lezing van Michael Rosseel door in CC De Werf. Als hoofd van de afdeling cardiologie van het ASZ onthult hij het geheime recept om 100 jaar te worden. De toegang is gratis en inschrijven kan via Johny.vsteen [at] skynet.be.

Als afsluiter van de retromaand, op zaterdag 2 december, komt An Nelissen naar CC De Werf. In deze voorstelling vraag ze zich af of het aan haar ligt dan wel “of de wereld gewoon zot is geworden”, want wanneer ze iets niet snapt, krijgt ze meer dan haar lief is te horen: “Ok, Boomer”. Ze heeft dan ook besloten om het boomerschap met trots te dragen en ermee te lachen, want het is écht haar generatie. Deze retrovoorstelling gaat door om 15u. Tickets kosten 18 EUR en kan je boeken bij CC De Werf of online via www.ccdewerf.be.

De Meerleer verwijst voor meer info graag naar het retromagazine, het magazine voor Aalsterse 55-plussers. “Heel wat interessante artikels, maar ook tal van activiteiten, zowel door de stad als door verenigingen georganiseerd, vind je terug in het retromagazine. Dit magazine kan je gratis verkrijgen o.a. in het administratief centrum, het toeristisch infokantoor, de lokale dienstencentra (de Maretak, De Toekomst, De Dendervallei), CC De Werf, Utopia, Schotte of een apotheker in de buurt.”