Belangrijkste gemeenteraad voor deze 6 jaar

Op 9 december 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

De Gemeenteraad van Aalst heeft de meerjarenplannen goedgekeurd. “De gemeenteraadsleden zijn verkozen voor 6 jaar en ze gaan nog veel vergaderen – maar dit was wellicht de belangrijkstee vergadering van allemaal”, lacht gemeenteraadsvoorzitter David Coppens.

Aan de goedkeuring ging veel debat vooraf. “Ik wou dat er voldoende voorbereidingstijd was, want dit is eigenlijk de belangrijkste beslissing die deze gemeenteraad zal nemen”, zegt David.

Alle grote knopen zijn nu doorgehakt, de moeilijke budgettaire keuzes zijn gemaakt en alles ligt nu klaar om verder te werken aan de transformatie van onze stad.

David Coppens: “De leden van de gemeenteraad hebben er veel werk en tijd ingestoken Uiteindelijk is er een evenwichtig meerjarenplan uit de bus gekomen. We zijn realistisch én ambitieus. De gemeenteraadsleden zullen in de komende jaren zeker in de gaten houden hoe het meerjarenplan wordt uitgevoerd.”