Aquatopia voert aanpassingen door voor een optimale zwemervaring

Op 4 april 2022, over deze onderwerpen: Sport

De afgelopen maanden werd er niet stilgezeten in Aquatopia. Uit een tevredenheidsenquête kwamen enkele verbeterpunten naar voren, waarmee Aalst Sport meteen aan de slag ging. “Dankzij deze enquête hebben we inzicht gekregen in de verwachtingen van de bezoekers van Aquatopia.  Deze waardevolle inbreng nemen we mee naar fase 2”, aldus schepen van Sport, Matthias De Ridder.

Aalst Sport nam onlangs een online enquête af bij de bezoekers van Aquatopia. Een kleine 300 bezoekers namen daaraan deel en gaven een aantal verbeterpunten mee. Na een grondige analyse van de resultaten zijn een aantal van de verbeterpunten in orde gebracht. Zo kunnen zwemmers met een abonnement nu beroep doen op een polsbandje, waarmee ze hun locker rechtstreeks kunnen openen. De temperatuur van het 50m-bad werd verhoogd, die van de douches verlaagd en de nieuwe signalisatie wijst je nu vlot de weg doorheen het zwemcomplex.

Een aantal andere zaken zitten nog in de pijplijn: kapstokken en plankjes in de douches, een luie trap voor minder mobiele mensen en G-sporters, privacy in de wc’s ter hoogte van de douches en een oplossing voor de parkeerproblematiek. “We zijn ons bewust van de parkeerproblematiek tijdens piekmomenten in Aquatopia. Toch gaan we nog even geduld moeten uitoefenen: de werf van fase 2 zal tot het einde van haar werken verschillende parkeerplaatsen in beslag nemen. Mogelijke oplossingen om extra parkeercapaciteit te voorzien, worden momenteel onderzocht”, zegt schepen De Ridder.

“We streven naar een Aquatopia waar iedereen zich welkom voelt. We hopen met deze aanpassingen alvast een stap in de goed richting te zetten.”