Aalst wordt rolstoelvriendelijker

Op 29 juni 2017, over deze onderwerpen: Digitalisering

App on Wheels Aalst
Gemeenteraadslid David Coppens wil dat Aalst zich aansluit bij 'app on wheels'. Via deze applicatie kunnen mensen in een rolstoel makkelijk nagaan welke overheidsgebouwen, horecazaken en winkels voor hen toegankelijk zijn.

'App on wheels' is een handige applicatie die informatie geeft over bv. afmetingen van toegangen van gebouwen. Zo kunnen mensen in een rolstoel meteen zien in welke gebouwen ze zonder problemen terecht kunnen. Gemeenteraadslid David krijgt alvast de steun van schepen Mia De Brouwer.

We zetten Aalst op de kaart als een woonstad en een winkelstad waar het gezellig is voor iedereen - ook voor mensen in een rolstoel. Het stadsbestuur investeert sterk in de toegankelijkheid van openbare gebouwen. Denk maar aan het Nieuw Administratief Centrum, het toeristisch paviljoen op de Hopmarkt en binnenkort ook het Belfort.

Aalst kan de 6de stad in Vlaanderen worden die zich aansluit bij 'app on wheels'. Een slimme ingreep die de stad amper iets kost, maar wel een voelbaar verschil maakt voor de Aalstenaars en bezoekers in een rolstoel. Zij moeten niet meer hun hele traject vooraf plannen via 101 verschillende websites, maar krijgen in één oogopslag op hun mobiel een compleet overzicht.