365 dagen carnavalsbeleving

Op 13 juli 2021, over deze onderwerpen: Carnaval, Toerisme

Tijdens de gemeenteraad kwam het toeristische carnavalsbelevingsproduct ter sprake. Team Toerisme gaat op zoek naar een partner die carnaval het hele jaar door voor de bezoeker tastbaar maakt.

“Team Toerisme is hiermee al van vóór de COVID-periode aan de slag. We willen op een interactieve manier carnaval ook de 362 andere dagen van een jaar laten beleven. Voor de concrete vormgeving ervan laten we ons graag verrassen door de ondernemers die intekenen op de opdracht”, aldus schepen voor Toerisme Caroline De Meerleer, die daarmee reageerde op een oppositiestem die aangaf dat 'enkele sculpturen in het straatbeeld en een foldertje met een plannetje bij toerisme kunnen volstaan en wij geen geld aan externen hoeven te geven want dat de carnavalisten dit wel voor hun rekening kunnen nemen.'

Raadslid en Prins Carnaval Raf Sidorski reageerde gevat: “Carnavalswagens bouwen, poppen snijden en deelnemen aan een carnavalsstoet is iets helemaal anders dan een professioneel toeristisch product in de markt zetten. Iedereen hier is overtuigd van de creativiteit en het vakmanschap van onze carnavalisten, daarover bestaat niet de minste twijfel. Het project 'Iedereen Rubens' hebben we toch ook niet laten organiseren door kunstschilders! We hebben de organisatie van Utopia toch ook niet in handen gegeven van de auteurs wiens boeken in de rekken staan? Doet dit af aan het vakmanschap en creativiteit van de kunstenaars? Helemaal niet! Het zijn gewoon twee verschillende dingen.”