U bent hier
Aalst introduceert City Golf
Op het niveau van Antwerpen, dat de laatste jaren sterk inzette op beeldvorming, imago en internationale uitstraling met 'Zot van A' en 'de Zomer van Antwerpen', daar zit Aalst nog niet. Het vorige stadsbestuur liet een studie rond citybranding maken, en daaruit bleek dat Aalst zich het best profileert als sociaal bewogen zorgstad. Wat dit stadsbestuur zal doen met bijvoorbeeld de gedateerde baseline 'Denderend Aalst' blijft koffiedik kijken. "Het logo, de baseline en het imago van de stad, daar denken we over na. Het wordt besproken, maar het is voorlopig te vroeg om conclusies naar buiten te brengen", zegt burgemeester Christoph D'Haese (N-VA). Wat er zeker wel komt, is een nieuw toeristisch infokantoor op de Hopmarkt. "De ondergrondse parking onder de Hopmarkt zal een van de meest bezochte zijn, wordt ons verzekerd. Wie zich daar parkeert, zal bovengronds in het infokantoor terecht kunnen voor alle toeristische informatie", zegt Sandy Osselaer van de dienst Toerisme.
Het huidige infokantoor in de Molenstraat is niet zichtbaar genoeg, al is het vanaf dit weekend tot eind september wel zeven dagen op zeven open. "Het paviljoen dat in aanbouw is op de Hopmarkt is heel transparant, laagdrempelig en voldoet aan de toegankelijkheidsnormen. Een open huis voor wie de stad wil ontdekken", zegt ze. De stad heeft ook enkele nieuwe 'toeristische producten' in de aanbieding. Het meest in het oog springende is wellicht City Golf. "Dat is een ludieke variant op de klassieke golfsport. Via City Golf kan je de leukste plekjes van Aalst ontdekken en terwijl kennismaken met de golfsport. Al golfend ontdek je het Begijnhof, het Werfplein, de Graanmarkt en zoveel meer, terwijl je probeert 'targets' te raken. Een target kan bijvoorbeeld een fontein of een zitbank zijn", luidt het bij de stad. Wie geïnteresseerd is surft naar www.city-golf.be. Andere nieuwigheid is de wandelzoektocht van 'Rik de Spotvogel' voor avontuurlijke kinderen tussen zes en twaalf jaar oud. De wandelzoektocht die in juni 2013 van start gaat, draait rond de historische figuren Valerius De Saedeleer en Dirk Martens, maar de kinderen worden op een heel laagdrempelige manier in contact gebracht met deze Aalsterse historische figuren. Voor wie Aalst echt totaal niet kent, ontwikkelde de dienst Toerisme de stadswandelbrochure 'Een blik tussen de rokken van de Ajuinenstad', waarbij je tijdens een wandelroute van vijf kilometer alle elementaire weetjes meekrijgt over de historische stad en haar bekendste figuren, de rijke carnavalsgeschiedenis en de gezelligste cafés. Tot slot is er ook een nieuwe website, www.aalst.be/toerisme en kan je ook op Facebook alle nuttige informatie in verband met toerisme vinden.

