U bent hier
Méér dan een postcode
Wanneer kan ik waar terecht voor een reispas? Hoe lang duurt het om die te krijgen en wat moet ik meebrengen? Waar kan ik een uittreksel krijgen uit het strafregister? Ik wil een gat in het wegdek melden, waar moet ik dat doen? Bij welke dienst kan ik een formulier krijgen voor orgaandonatie? Wanneer kan ik in het stadsarchief terecht? Hoeveel moet ik aan de stad betalen om te kunnen huwen? Slechts één adres voor deze – en talloze andere – vragen: www.aalst.be, de website van de stad. Maar om de Aalstenaar nog beter van dienst te kunnen zijn, is er nu één centraal telefoonnummer: 053/73 9300.
Ongeveer 90% van alle vragen worden rechtstreeks door het telefonisch onthaal van ‘9300’ behandeld. “De kans is heel groot dat je van onze vriendelijke dames of heren aan de telefoon onmiddellijk een antwoord krijgt”, zegt schepen Mia De Brouwer. “Als het om ingewikkelde vragen of verzoeken gaat, verbinden onze onthaalmedewerkers je door met de bevoegde dienst”.
De 9300-lijn is nog maar een paar maand aan het proefdraaien. “We boeken nu al een mooi resultaat”, vindt Mia De Brouwer, “Maar het is zeker geen eindpunt. Onze medewerkers blijven werken om de efficiëntie te verhogen”.