Watertoren wordt lichtbaken voor de stad

Op 21 juli 2015, over deze onderwerpen: Leefomgeving

Het stadsbestuur gaat de uitstraling van de bekende watertoren aanpakken, en gaat zo de uitstraling van de hele stad verbeteren. Onder impuls van Caroline Verdoodt, als schepen ook bevoegd voor gebiedsgerichte werking, zal de watertoren ’s nachts knap verlicht worden. Aalst krijgt zo een aantrekkelijk lichtbaken. Caroline heeft haar oor te luisteren gelegd bij de bewoners van de Watertorenwijk. Uit een bevraging bleek dat de bewoners vonden dat er iets met de toren moest gebeuren. “Een goed idee, dat de hele wijk kan opwaarderen”.

De watertoren zal nu aangekleed worden met LED-verlichting. De Franse lichtarchitect Guillaume Jeol heeft een mooi ontwerp gemaakt. Vanuit alle hoeken van onze stad zal de  verlichte toren te zien zijn.

“We gaan de uitstraling van de hele wijk verbeteren”, zegt Caroline. “Een somberder stadsdeel wordt letterlijk verlicht. Na concrete acties in onder meer de wijken Terjoden en Rechteroever pakken we nu de Watertorenwijk aan. Zo maken we de stad aangenamer voor iedereen”.