Volkstoeloop voor Albert Heijn

Op 3 mei 2013

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn spaarde gisteren kosten noch moeite tijdens de opening van hun dertiende Belgische filiaal in Aalst. "Ik voel me hier echt al thuis", sprak supermarkt manager Joris Matthys. "Albert Heijn wordt hier een succesnummer, dat voel je nu al. Met onze persoonlijke service, Belgische kwaliteit en Hollandse prijzen hebben we de Aalstenaars heel wat te bieden."

50 vaste werknemers

Matthys zal de dagelijkse leiding van de supermarkt op zich nemen. Hij heeft 50 vaste werknemers en 15 jobstudenten onder zich. "Allemaal mensen uit de streek, maar die toch enige verbondenheid hebben met waarvoor onze keten staat", legt hij uit. "Tijdens de sollicitaties hebben we vooral de nadruk gelegd op vlotheid en productkennis. Ons team is er volledig klaar voor." Binnen een straal van twee kilometer liggen met Colruyt, Delhaize, Match en Lidl vier concurrenten, maar daar lijkt niemand zich zorgen over te maken. "Net zoals in Nederland pakken we uit met onze smaakgarantie. Wat niet smaakt, breng je gewoon terug en je krijgt ofwel je geld of een nieuw product in de plaats", legt Matthys uit. Daarna trok de manager samen met burgemeester Christoph D'Haese en prijswinnaar David Van Den Broeck naar de ingang om het lint open te knippen voor de plechtige opening van de winkel.

Privéparkeerplaats

Van Den Broeck won de online Facebookwedstrijd waarbij iedereen een gedicht mocht insturen. De winnaar werd in ruil Albert Heijn-burgemeester van de Aalsterse vestiging, kreeg enkele boodschappentassen vol etenswaren en heeft een eigen privéparkeerplaats op de parking voor de supermarkt. "Ik heb bewust een echte Oilsjterse tekst geschreven voor de opening van 'onze' Aalsterse Albert Heijn", vertelt David. "Ik wou er iets leuks en ludieks van maken en de mensen van Albert Heijn zagen mijn gedichtje blijkbaar wel zitten. Het is wel grappig dat ik me nu burgemeester van deze winkel mag noemen en dat ik een gepersonaliseerde parkeerplaats heb waar mijn fotootje boven hangt." Intussen stroomden de Aalstenaars massaal de nieuwe supermarkt binnen en zwollen de rijen aan de kassa's alsmaar aan. Het ziet er naar uit dat de andere supermarkten er een te duchten concurrent bij hebben. "De portemonnee van de Aalstenaars kan er alleen maar beter van worden", besluit burgemeester D'Haese.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is