Slaapzak-actie promoot citytrips naar Aalst

Op 28 juni 2019, over deze onderwerpen: Toerisme

Mia De Brouwer
Het aantal dagjestoeristen dat een bezoekje brengt aan Aalst stijgt jaar na jaar en nu wil schepen van Toerisme Mia De Brouwer meer bezoekers laten overnachten in onze stad. “Aalst heeft genoeg te bieden voor een hele citytrip mét overnachting”, vindt Mia. “Onze slaapzak-campagne wil citytrippers naar onze charmante stad lokken.”

De slaapzak-campagne is gericht op citytrippers: toeristen die een meerdaags bezoek brengen met overnachting. Wie tussen 1 juli en 30 september een overnachting boekt in Aalst en de code ‘slaapzak’ gebruikt, krijgt bij aankomst een linnen draagtas met toeristische producten om onze stad te ontdekken.

“Aalst heeft alles in huis om citytrippers aan te trekken”, zegt Mia. “Deze zomer kan je in onze stad bijvoorbeeld terecht voor Cirk!, de Pikkeling, de PiKant-tentoonstelling, de vele wandel- en fietsmogelijkheden in onze groene deelgemeenten … Meer dan genoeg om een paar leuke dagen te vullen. Overnachten kan je in een van onze vele leuke verblijfsadresjes.”

Toerisme Aalst zet de slaapzak-campagne extra kracht bij met de ‘slaapzakquiz’.  Medewerkers van de Stad Aalst onderwerpen daarbij toevallige voorbijgangers in andere steden aan een korte quiz over Aalst. Wie daarbij geen énkel juist antwoord weet te geven, wint een gratis overnachting in onze stad. “De grootste verliezers winnen de hoofdprijs – in Aalst moeten we altijd een beetje atypisch doen”, lacht Mia. “Maar wie echt niets weet over Aalst, moet natuurlijk dringend eens op bezoek komen.”

De eerste aflevering van de slaapzakquiz en meer info over de actie vind je op https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=tZlGnn04yyMof via www.visit-aalst.be.