Retro en ID-kaarten

Op 13 januari 2020, over deze onderwerpen: Bevolking, Senioren

Deze week verschijnt de nieuwe editie van RETRO, het halfjaarlijkse magazine voor senioren waarin opnieuw tal van activiteiten van seniorenverenigingen, lokale dienstencentra (LDC’s) en onze eigen seniorendienst worden voorgesteld.

75-plussers die bij de vorige editie hun antwoordkaart terugstuurden en mensen die dit jaar de leeftijd van 75 bereiken, krijgen een exemplaar in de brievenbus. De jongere senioren kunnen vanaf begin volgende week hun exemplaar afhalen in het AC, het toeristische kantoor, CC De Werf, in de LDC’s en bij verschillende apothekers in de deelgemeenten. “We verspreiden via de post en via de bedeling in totaal 6.000 exemplaren", aldus Mia De Brouwer.

Ook nog deze week start de stad met het uitreiken van de nieuwe identiteitskaarten. Het nieuwe eraan is dat ze nu ook de vingerafdrukken bevatten en dus een extra beveiliging vormen tegen identiteitsfraude. “Tot de vervaldag van de oude ID-kaart blijft die kaart ook geldig”, benadrukt Mia, die hierover vaak wordt aangesproken. “Het is dus in geen geval nodig om je ID-kaart te vervangen voor de vermelde vervaldatum.”