Kick-off-evenement van Zorghub Aalst was groot succes

Op 8 maart 2023, over deze onderwerpen: 10. Gezondheid

Donderdagavond 2 maart vond het kick-off evenement van Zorghub Aalst plaats bij Becton Dickinson in Erembodegem. Verscheidene experts kwamen samen en werden geïnformeerd over de voordelen van artificiële intelligentie (AI) in de gezondheidszorg. Het evenement werd bijgewoond door meer dan 150 zorgprofessionals, onderzoekers en bedrijfsleiders uit de regio.

Schepen van lokale (zorg)economie en voorzitter van de Zorghub Katrien Beulens was na afloop zeer tevreden: “Met zo’n groot aantal geïnteresseerde deelnemers (en dan nog niet van de minste) en een vlekkeloos verloop kunnen we alleen maar van een zeer geslaagd event spreken. De trend is gezet en we willen in de toekomst hier zeker nog vervolgevents aan breien.”

Zorghub Aalst is een fysieke ontmoetings- en werkplaats voor innovatieve zorgbedrijven. De hub werd vorig jaar opgericht met sterke partners: Stad Aalst, BD, Provincie Oost-Vlaanderen, Hogent, Odisee, OLV Aalst en ASZ Aalst. Het doel van de hub is om innovatie en ondernemerschap in de gezondheidszorg te stimuleren. De voorlopige residentie van dit centrum is gelegen aan de Capucienenlaan. Het zal op termijn een plaats krijgen binnen de Health & Care Valley op de Siesegemkouter.

Schepen Katrien Beulens fungeert als voorzitter van de Raad van Bestuur van de Zorghub Aalst: “De combinatie met mijn schepenambt is zeer intensief, maar ook heel boeiend gezien de vele uitdagingen en het grote potentieel op deze ‘zorgmarkt’. We willen Aalst profileren als Zorgstad en naast de fusie van de twee ziekenhuizen levert ook deze Zorghub daaraan een grote bijdrage.”