Keer nog één keer terug naar het Oud Stadhuis

Op 1 december 2023, over deze onderwerpen: Erfgoed

De komende jaren zal de site Stadhuis-Landhuis-Pupillen volledig herontwikkeld worden. De eerste archeologische onderzoeken zijn al bezig. Enkele dringende herstellingswerken staan ingepland. Volgend jaar zullen de plannen van de verschillende kandidaat-ontwikkelaars beoordeeld kunnen worden en kunnen we hopelijk een overeenkomst afsluiten.

“We willen nog een keer terugkijken op de tientallen jaren dat het Stadhuis-Landhuis het centrum van het lokaal bestuur was. Dat doen we met drie verschillende initiatieven,” zegt schepen van Erfgoed Karim Van Overmeire. “In het Stedelijk Museum ’t Gasthuys loopt nog tot 21 april 2024 een tentoonstelling over de Aalsterse burgemeesters en lokale bestuurders. Op 7 december stellen we ook een boek voor. Daar bovenop organiseren we nocturnes in het Oud Stadhuis.”

Tijdens de nocturnes nemen vertellers je mee voor een sfeervolle wandeling doorheen de gebouwen en de volledige site terwijl ze je vergasten op talloze anekdotes. Het eerste van drie nocturneweekends start op 15 december in het Oud-Stadhuis. Inschrijven is verplicht. Deze boeiende wandeling kost 4 EUR.

Alle praktische info over inschrijven, data en uren is terug te vinden op www.tgasthuys.be