Katrien Beulens en Silke Van Vaerenbergh treden toe tot N-VA

Op 19 december 2022

Schepen Katrien Beulens en raadslid Silke Van Vaerenbergh vervoegen de N-VA-rangen. 18 van de 43 gemeenteraadsleden behoren nu tot onze fractie, waardoor ze nog afgetekender de grootste is.

Beide mandatarissen bleven in 2019, in het conflict tussen de CD&V en de andere meerderheids­partijen, trouw aan het bestuursakkoord. Sindsdien bleven ze verder als onafhankelijken het beleid steunen.

“We hebben beiden altijd de lijn aangehouden om in overleg en in samenwerking met de collega’s van de meerderheid het bestuursakkoord uit te voeren en tot het beste beleid voor Aalst en de deelgemeenten te komen”, verklaren Beulens en Van Vaerenbergh. “Met corona en de energiecrisis zijn het moeilijke jaren geweest, maar we zijn blij dat we met de hele ploeg heel wat mooie projecten hebben kunnen opstarten of verder zetten. In Aalst heeft de N-VA bovendien bewezen dat ze voor stabiel bestuur kan zorgen. De voorbije jaren hebben we een goede samenwerking gehad. We zijn er zeker van dat we in de toekomst onze eigen accenten gaan kunnen blijven leggen.”

Met het binnenhalen van Katrien en Silke versterkt N-VA haar positie in de Faluintjes en in Erembodegem. “Gezien mijn oorsprong in Moorsel ligt, liggen de Faluintjes mij ook nauw aan het hart. Ik zal mij dus volledig inzetten voor onze stad, zowel centrum als de deelgemeenten, want die tellen zeker ook mee”, zegt Katrien vastberaden.

Ook Silke, geboren en getogen in Erembodegem, gaat vol enthousiasme deze nieuwe uitdaging aan: “Met enkele zware dossiers en thema's die in Erembodegem leven (RUP Leefbaar Erembodegem, Masterplan Erembodegem, ondersteuning verenigingsleven, mobiliteit...) is het belangrijk voldoende lokale vertegenwoordiging te hebben, waarbij duidelijke en transparante communicatie naar de inwoners een must is.”