Het gerecht moet een bondgenoot zijn

Op 30 oktober 2014

Christoph D'HaeseOnlangs werd een stagiaire betrapt in de kindercrèche Oogappel. Ze had een zakje speed mee. Het personeel reageerde alert en verwittigde de politie. Naar de stagiaire toe reageerde het gerecht volgens burgemeester Christoph D’Haese niet goed: “Ze werd vrijgelaten zonder voorwaarden en daar heb ik vragen bij. Het gaat niet alleen over deze zaak. Wij bestrijden in deze stad heel intensief drugs. Dat is één van de prioriteiten van onze politie. Om te slagen moeten we echter een bondgenoot hebben en dat moet het gerecht zijn. Nu werd de stagiaire naar huis gestuurd en zal er later wel een proces volgen, maar belangrijk is dat onderzocht wordt vanwaar die drugs kwam, was het voor eigen gebruik of was het voor verkoop en boven alles, wat met die jonge vrouw? Ze moet geholpen worden, dat kan als justitie voorwaarden oplegt.”

Aalst moet een drugsvrije stad worden. Ja charmant, maar inderdaad drugsvrij. Daar blijft uw burgemeester voor ijveren. Dag en nacht!