Geen pamperbeleid, wel rechten én plichten

Op 19 februari 2016, over deze onderwerpen: Integratie & inburgering

Het Aalsterse stadsbestuur onder leiding van N-VA krijgt zeer goede punten in ‘Het Gemeenterapport’ van het Nieuwsblad. Ook voor het extreem moeilijke beleidsdomein ‘integratie van allochtone gemeenschappen’. “Ons beleid is duidelijk”, zegt schepen van inburgering Karim Van Overmeire. “We bieden kansen, maar nieuwkomers moeten die kansen dan ook grijpen”.

De Aalstenaars waarderen de verandering die N-VA gebracht heeft. Op het einde van de vorige bestuursperiode vonden amper 9,1 % van de Aalstenaars dat de integratie van nieuwkomers goed werd aangepakt in onze stad. Ondanks de vluchtelingencrisis is dat cijfer nu vermenigvuldigd tot 28,7%.

Karim voert een beleid dat door veel autochtone én nieuwe Aalstenaars gedragen wordt. “Geen pamperbeleid. We focussen op onderwijs en werk. We werken goed samen met de wijkagenten. Wie geen geldige verblijfsdocumenten heeft, wordt richting terugkeer geleid”.