GAS-boetes in de strijd tegen overlast

Op 24 september 2015, over deze onderwerpen: Van woord naar daad, Veiligheid

De gemeenteraad heeft de Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS-boetes) definitief goedgekeurd. Burgemeester Christoph D’Haese is de architect van het gloednieuwe Aalsterse GAS-reglement: “Geen absurde regels, maar een concreet antwoord op concrete problemen. Door ook de kleine overlast aan te pakken, kunnen we de leefbaarheid van onze stad verder versterken”.

Ruim 200 Aalsterse politieagenten zullen vanaf december kunnen optreden tegen overlast. Een speciale GAS-ambtenaar kan waar nodig een bemiddelingsregeling voorzien. “Als een geldboete nodig is om overlast te beteugelen, dan zal er een geldboete komen”, zegt Christoph. “N-VA houdt woord. We pakken ook de kleine overlast aan”.

Ook gemeenteraadslid Caroline De Meerleer is  tevreden met het uitgewerkte reglement: “De N-VA-fractie zal het Aalsterse GAS-systeem van nabij opvolgen en evalueren. Waar nodig kan later nog bijgestuurd worden. De invoering van het GAS-systeem is in ieder geval al een gigantische stap vooruit”.