Even opnieuw zusters in 't Gasthuys

Op 15 september 2021, over deze onderwerpen: Cultuur, Erfgoed

Dit najaar loopt de belevingsexpo ‘zus+ers’ in ’t Gashuys – Stedelijk Museum Aalst. Bezoekers treden er in de voetsporen van de oorspronkelijke bewoners van deze iconische plek in het hart van Aalst, tijdens een avondlijke zoektocht.

Tussen 1242 en 1899 hadden in wat nu het stedelijk museum is de Gasthuiszusters hun thuis. Zij gaven deze plek dan ook haar naam. “We wilden de Aalstenaars opnieuw laten kennismaken met hun illustere stadsgenoten uit het verleden. Via de zoektocht worden bezoekers ondergedompeld in de sfeer van deze dappere zusters”, legt Karim Van Overmeire, schepen van Erfgoed en Museum, uit. “De gasthuiszusters boden  onderdak en verzorging aan pelgrims, arme reizigers en zieke, oude, gebrekkige of arme stedelingen.”

De zoektocht is een realisatie van Figurentheater Tal en Thee. De belevingsparcours gaan nog door op vrijdag- en zaterdagavonden in oktober. Reserveren is verplicht.

Meer info?