Eerste Seniorenbeurs groot succes

Op 30 oktober 2014

De eerste Seniorenbeurs, die plaatsvond in de Florahallen op 29 september, was een succes. Meer dan twaalfhonderd bezoekers kwamen erop af. Ze konden zich informeren rond diverse thema’s, diensten en producten.

Seniorenbeurs

Op een fietsparcours konden elektrische fietsen worden uitgetest. “We zijn zeker blij met de opkomst”, aldus schepen Mia De Brouwer. “Wanneer men een dergelijk evenement voor de eerste keer organiseert, is het toch altijd afwachten of het ook aanslaat.” En dit geldt niet alleen voor de bezoekers. “Ook bij het zoeken naar en vooral bij het overtuigen van standhouders speelt dit een rol,” gaat Mia De Brouwer verder, “een aantal thema’s die vooral de jongere senioren zouden kunnen aantrekken ontbrak hierdoor geheel of gedeeltelijk. Bij de uitwerking van een volgende editie zullen we gemakkelijker standhouders kunnen overtuigen als we de bezoekersresultaten van deze beurs op tafel leggen”. Naast de beursstanden en het fietsenparcours kregen de standhouders ook de mogelijkheid om via workshops dieper op een onderwerp in te gaan. In de loop van de dag werden de bezoekers ook vergast op dansdemonstraties, pop-up toneel en een muzikaal optreden.